Du fiende


Du lever i mörkret
I satans grepp du är fången
Att leva i hans tag
gör att du blundar för kärlekssången
Som av änglarna viskas
Ja, ord ifrån Gud
Så vackra och så fina
men av de du hör inte ett ljud

Så vilsen du vandrar
Men inte skrämmer du mig
För om du bara kunde se 
till vad som väntar dig
Ja, på dagen av domen
som snart för oss är här
Du kallblodiga förnekare
av allt det du lär

Du kan skjuta oss sönder
Du kan spilla vårt blod
Stick du kniven i mig
men vid Allahs sida jag stod
Så hur du än lägger fram ditt spel
är det inför Gud
med ditt agerande du som gör fel

Ta du våra liv
Förstör allt du ser
det spelar ingen roll
Det finns vittnen till vad som sker
Du fiende till Gud
så fel du väljer att gå
I mitt hjärta jag tittar
och undrar var du tror att du skall nå
Genom att spränga oss i bitar
vilket är att låta oss den eviga kärleken få