Provided sustenance from your Lord



Jag fanns där hos dig
när bomberna föll
Min själ gjorde en vandring
och i handen dig höll

Du flydde för ditt liv
till bergen för att finna skydd
Bakom klippan kunde finnas ro
och med cedar var den prydd

Fienden kom
klädd i pansar klädd i flyg
Sekunderna tickade
men aldrig har tiden varit så dryg

Du stod och höll vakt
men närmare de kom
Jag fanns där hos dig
och såg vad gjorde dom

En explosion precis där
när bomberna föll
Mitt skrik det ekade
tills rösten inte längre höll

Kunde inte tro att det var sant!
när jag såg röken stiga till skyn
Bakom klippan så brant
som skulle vara säkrare än byn

Jag strävade att komma fram
för att se om du var ok
men bara massa virvlande damm
och jag kunde inte finna dig

Jag grävde i dammet
för att hitta vad som kunde finnas kvar av dig
på mina knän där i sanden
men de lyckades ta dig ifrån mig

Ville plocka dig ihop
och ta dig därifrån
Men inget fanns kvar
fick skynda, hörde ett dån

Fienden var på väg
de kunde hitta mig där
Jag sprang ner längs den krokiga stigen
och där fann jag militär

I trygga händer jag kom
de visste vem jag var
Men där fick jag min dom
då de hade tagit vad som var kvar

De visade mig vägen
till en plats fylld av frid
Där fanns du mitt hjärta
vad som blev kvar av en strid

Mina tårar de bara rann
jag skrek ut vid din grav!
Från mitt liv du bara försvann..
Pga Israel pga USA

Vi fick rusa igen
Om vi någonsin skulle komma hem


image27