Min Broder



Ingen rädsla du behöver känna

du har ljuset inom dig.

Du leds av dess källa

vilket är styrkan i sig.

 

Jag står där bredvid

Jag lyssnar till dina andetag

Jag hör ditt hjärtas tunga slag

En motståndets kamp 
under universums lag

 

Morgonens kyla bildar ett svagt dis

Ljudet av pansar så nära på något vis

Solen börjar le bakom berget

Marken mineras för att spränga bort någons lem

Medan de flesta raketer träffar våra oskyldigas hem

 

Ett stilla lugn sprider sig plötsligt omkring

kommen är nu tiden

Att lämna bakom jordens alla ting

och färdas mot blomsterliden

 

Kulorna fångas upp av din kropp
men utan någon smärta

Mer utav kärlek mer utav hopp

och slagen ger upp om ditt hjärta

 

Våra blickar möts i detta stillhetens rum

I famnen av frihetens tag

Tiden står nu stilla i kärlekens brunn

& plötsligt omsluts vi av himlens lag

 

Jag vet min käre broder

att du nu lämnar din världsliga boning

Själen frigörs och sveper iväg

Dags har blivit för din försoning

 

Att vandra denna vägen

Att leva med frid

Och med all din tapperhet

Du vann Guds närhet i strid.

Vila i frid