Fängslad

 

 
Genom linsen blev jag granskad
men hur kunde min själ skådas där?
Hur kunde ni utifrån det döma?
..vad jag inom mig bär

Ni har valt att inte be om ursäkt
för hur ni trasslat till mitt liv
för själsligt förlorade bitar
då ni över mig tog era kliv

Ni dömde mig utan att fråga
ni antog att fallet var så
Skall jag för er detta förlåta
och bara låta er gå?
 
Synd är att ni inte kunde se
värdet som sjuder inom mig
Närmare Gud, än ni någonsin kan be
men nu ni förlorade, hur kommer det sig?

Var jag tillhörande onskan
vore mitt handlande inte så vagt
Jag skulle vrida ur organisationen
innan morgonsolen börjat skymta så klart

Att med falska anklagelser komma
att stänga in bakom lås och bom
Jag fängslas utan att veta..
men vänta tills ni nås av er dom
 
Ni förlorade nu något av värde
så det svider och känns i er själ
De trognaste utav er alla
som tjänade Imam Mahdi så väl