Besviken..



Så besviken jag är
på detta Ummah
Mycket av det jag lär
men inte är det smaken av mumma
För inget är liknande den kärlek som jag bär

Som konvertit
man bär på så mycket tillit
En förväntning så stor
Ett hopp som inom en bor
Men plötsligt allt blev raserat
För en falskhet
att era liv på islam är baserat
Så jag tror mig ännu ett test ha passerat.

Muslimer ni säger er vara
och så troende dessutom
Ett agerande tagit ur luften bara
så vet nu er tillhörande skara
Bland er jag kan inte finna
den sanna kärlek som jag fann
Det gör så ont i mitt hjärta
att leva hela livet i smärta

Folk är så vilse
och följer kulturen så kär
men med islam i ert hjärta
ett otroligt ansvar ni bär
Att agera som den rätta läran lär

Att upptäcka det sanna
En prövning så oerhörd svår
Torkar gör jag varje dag .. tår efter tår
I tystnaden jag skriker
på en klippa i den mörka natten
Men i slutändan är det tårar
som faller för Husayns törst efter vatten

image90