Svennebrud



Jag vet käre broder

så bry dig inte om mig

För i mörkret av dina ögon

är jag inget som duger åt dig

Jag är ingenting värt

att ta till sig så nära

För hur skulle det se ut

framför dina kära

En svennebrud åh nej åh nej

Hur kan man inför andra
med henne visa sig

 

När Gud öppnade sin dörr

du överraskat på mig ser
In till sin värme han tar mig

och bredvid änglar står och ler

 

Något du aldrig skulle göra

För en riktig muslim är ju inte jag

Och väldigt mycket snack du skule få höra

då kulturen i ditt liv utspelar sig var eviga dag
 

Du kan åt mig skratta

Du kan åt mig le

Men vad som döljer sig i mitt hjärta

Du kommer aldrig att få se

 

Men att Gud skall guida dig rätt

från Satans villodåd

Äro intet alls så lätt

Men lyssna då till goda råd


Jag behöver inte dig
Jag vet bättre än så
Jag vet något som du inte vet
Jag behöver inte dig
Jag ser bättre än så
Jag ser något som du inte ser

Jag följer ljuset ifrån Gud
iförd den vackra hijabens skrud
Att nervärdera mig
tillhör inte din makt
Men lev som du tror är så rätt
att med Satan stå i pakt

Jag kan bara hoppas
Jag kan bara be
att du hittar din väg tillbaka
och Guds väg du skal då få se